Peningkatan Hasil Belajar Matematika Melalui Pembelajaran Pemecahan Masalah Pada Siswa Kelas I MKN A SMK Negeri 3 Palopo
DOI:
https://doi.org/10.24256/jpmipa.v2i1.106Keywords:
Prestasi Belajar, Metode Pemecahan Masalah.Abstract
References
Nasution, Andi Hakim, 1982. Landasan Matematika. Jakarta: Barata-Fajar
Branca,1980. Problem Solving in School Mathematics. Stanford University: Jhon Wiley dan Sons.
Briggs,1979. Instructional Design: Principles and Aplication. Englewood-Cliffs,New Jersey: Prentice-Hall,Inc.
Gagne, 1970. Condition of Learning. New York: Holt Reinehart & Wiston,Inc.
Gredler, 1994. Learning and Insruction, Theory Into Practice. New York : Macmillan Pubhlising Co.
Hudoyo, H. 1979. Pengembangan Kurikulum Matematika dan Pelaksanaannya di Depan Kelas. Surabaya: Usaha Nasional.
Hudoyo, H. 1990. Strategi Mengajar Belajar Matematika. Malang: IKIP Malang.
Gulo, 2002. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta : Gramedia Widiasarana Indonesia.
Muhkal, M. 1999. Menumbuhkan Kemampuan Mengajar Matematika. Eksponen Jurnal Pendidikan Matematika. Vol. 2 No. 1.
Mulbar, U. 2000. Suatu Pemahaman Berpikir secara Matematik. Eksponen Jurnal Pendidikan Matematika, 2(3), 215-224.
Munir. 2003. Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Melalui Pembelajaran dengan Metode Pemecahan masalah Kelas I SMP Negeri 3 Galesong Selatan Kabupaten Takalar. Skripsi FMIPA UNM Makassar.
Sujana, 2004, Teori-Teori Belajar Untuk Pengajaran. Jakarta: FEUI
Slameto. 1987. Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Bina Aksara.
Sudijarto,1993. Menuju Pendidikan Nasional yang Relevan dan Bermutu. Jakarta: Balai Pustaka.
Sukmadinata,2005. Landasan Psikologi Proses Pendidikan. Bandung: Remaja Rosdakarya, Bandung.
Sumarno,dkk .1994. Suatu Alternatif Pengajaran Untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika pada Guru dan Siswa SMP(Laporan Penelitian). Bandung: IKIP Bandung.
Surdjadi,2000. Kiat Pendidikan Matematika di Indonesia.Jakarta: Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi Depdiknas.
The Liang Gie,1988. Cara Belajar Yang Efisien. Yokyakarta: Gajah Mada University Press.
Udin, S. dkk. 1992. Materi Pokok Strategi Belajar Mengajar 1–9 PGMT. Jakarta: Universitas Terbuka.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who wish to publish and disseminate their papers with the Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, shall agree to the publishing rights set by Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam. Authors understand that they shall assign publication rights as part of the process upon acceptance for publication. The authors agreed that they would transfer certain copyrights to Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam. Consecutively, authors still retain some rights to use and share their own published articles without written permission from Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam.
Authors granted Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam the following rights; (1) the right to publish and provide the manuscripts in all forms and media for publication and dissemination, (2) the authority to enforce the rights in the manuscript, for example in the case of plagiarism or in copyright infringement.
Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam will follow COPE's Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors to protect the research results and take allegations of any infringements, plagiarisms, ethical issues, and frauds should those issues arise. The manuscript is attributed as the authors' work, and is properly identified.