Guru Di Tengah Perubahan Kurikulum
DOI:
https://doi.org/10.24256/jpmipa.v1i2.97Keywords:
Guru, Perubahan, Kurikulum.Abstract
References
Arikunto, Suharsimi, dkk., Penelitian Tindakan Kelas. Cet. X; Jakarta: PT. Bumi Aksara, 2011.
Armstrong, Thomas. Sekolah Para Juara. Bandung: Kaifa, 2002.
_______ . Kamu Itu Lebih Cerdas daripada yang Kamu Duga. Batam: Interaksara, 2004.
_______ . Setiap Anak Cerdas. Jakarta: Gramedia Pustaka, 2005.
_______ . The Best School. Bandung: Kaifa, 2006.
Chatib, Munif. Gurunya Manusia: Menjadikan Semua Anak Istimewa dan Semua Anak Juara. Cet. III; Bandung, 2011.
DePorter, Bobbi, Mark Reardon, dan Sarah Singer-Nourie, Quantum Teaching: Mempraktikkan Quantum Learning di Ruang-ruang Kelas (Cet. II; Bandung: Kaifa, 2010.
Direktorat Pembinaan SMP Ditjen Dikdasmen Depdiknas. Panduan Pengembangan RPP, Jakarta: Depdiknas, 2006.
Direktorat Pembinaan SMP Ditjen Dikdasmen Depdiknas, Pedoman Memilih dan Menyusun Bahan Ajar, Jakarta: Depdiknas, 2006.
Hamalik, Oemar. Model-model Pengembangan Kurikulum(Bandung: Program Pasca Sarjana UPI, 2000.
Haryanto. Perencanaan Pengajaran. Jakarta: Tineka Cipta, 2003.
_______. Pendidikan Guru Berdasarkan Pendekatan Kompetensi. Bandung: Alfabeta, 2002.
Jensen, Eric. Guru Super & Super Teaching, Lebih dari 1000 Strategi Praktis Pengajaran Super. Terj. Benyamin Molan, Jakarta Barat: PT. Indeks Permata Puri Media, 2010.
Gerstner, L.V. et al. Reinventing Education: Entrepreneurship in America’s Public Schools. New York: Plume, 1995.
Muhaimin. Rekonstruksi Pendidikan Islam, Dari Paradigma Pengembangan, Manajemen Kelembagaan, Kurikulum hingga Strategi Pembelajaran. Ed. 1, Cet. 1; Jakarta: Rajawali Pers, 2009.
Noe, Raymond A, John R. Hollenbeck, Barry Gerhart, Patrick M. Wright. Human Resource Management: Gaining A Competitive Advantage, terj. David Wijaya, 6th ed. Jakarta Selatan: Salemba Empat, 2011.
Republik Indonesia. Peraturan Pemerintah R.I. Nomor 19 Tahun 2005 Tentang Standar Nasional Pendidikan.
_______ . Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional.
_______ . Undang-Undang R.I. Nomor 14 Tahun 2005 tentang Guru dan Dosen.
Rivai, Veithzal, Deddy Mulyadi. Kepemimpinan dan Perilaku Organisasi, ed. 3. Cet. 9; Jakarta: Rajawali Pers, 2012.
Rusman. Model-model Pembelajaran: Mengembangkan Profesionalisme Guru, ed. 1. Cet. 1; Jakarta: Rajawali Pers, 2010.
Smith, Jane. Empowering People. London: Kogan Page Limited, 2000.
Suharsaputra, Uhar. Administrasi Pendidikan. Cet, I; Bandung: PT. Refika Aditama, 2010.
Supriadi, Dedi. Mengangkat Citra dan Martabat Guru. Cet. 1; Yogyakarta: Adicita Karya Nusa, 1998.
Wibowo. Manajemen Kinerja. Ed. III. Cet. V; Jakarta: PT. RajaGrafindo Persada, 2011a.
_______. Manajemen Perubahan. Ed. 3. Cet. 3; Jakarta: PT. RajaGrafindo Persada, 2011b.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who wish to publish and disseminate their papers with the Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, shall agree to the publishing rights set by Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam. Authors understand that they shall assign publication rights as part of the process upon acceptance for publication. The authors agreed that they would transfer certain copyrights to Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam. Consecutively, authors still retain some rights to use and share their own published articles without written permission from Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam.
Authors granted Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam the following rights; (1) the right to publish and provide the manuscripts in all forms and media for publication and dissemination, (2) the authority to enforce the rights in the manuscript, for example in the case of plagiarism or in copyright infringement.
Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam will follow COPE's Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors to protect the research results and take allegations of any infringements, plagiarisms, ethical issues, and frauds should those issues arise. The manuscript is attributed as the authors' work, and is properly identified.