SWOT Analysis of the Economic Potential of Islamic Boarding Schools in Indonesia: NVivo Approach Study and Literature Review
DOI:
https://doi.org/10.24256/kharaj.v5i4.3739Keywords:
SWOT Analysis, Islamic Boarding School Economics, NVivo Approach, Literature ReviewAbstract
References
Agustian, I., Saputra, H. E., & Imanda, A. (2019). Pengaruh Sistem Informasi Manajamen Terhadap Peningkatan Kualitas Pelayanan Di Pt. Jasaraharja Putra Cabang Bengkulu. Jurnal Professional Fis Unived, 6(1).
Auliani, R., Made, N., & Wulanyani, S. (2017). Faktor-Faktor Kepuasan Kerja Pada Karyawan Perusahaan Perjalanan Wisata Di Denpasar (Vol. 4, Issue 2).
Badan Pusat Statistik Kota Magelang. (2021, May 25). Penduduk, Laju
Christono, A. B. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap
Kepuasan Pelanggan. 8(1).
Direktorat Statistik Distribusi. (2021). Statistik Transportasi Darat 2020 (D. S. Distribusi, Ed.). Bps Ri.
Firmansyah, M. A., & Fatihudin, D. (2019). Pemasaran Jasa. Deepublish.
Https://Www.Researchgate.Net/Publication/331546499
Gantina, D., Lintangkawuryan, D. Y., Tinggi, S., & Trisakti, P. (2018). Analisis Pengaruh Citra Destinasi, Kualitas Perjalanan Terhadap Minat Berprilaku Wisatawan Di Kepulauan Seribu Dki Jakarta Sebagai Destinasi Prioritas Indonesia. In Jurnal Ilmiah Pariwisata (Vol. 23, Issue 3).
Gantina, D., Swantari, A., Tinggi, S., & Trisakti, P. (2018). Modeling Of The Destination Image To The Trip Quality And Perceived Value In Bandung.
Hou, Z., Liang, L. J., Meng, B., & Choi, H. C. (2021). The Role Of Perceived Quality On High-Speed Railway Tourists’ Behavioral Intention: An Application Of The Extended Theory Of Planned Behavior. Sustainability (Switzerland), 13(22). https://doi.org/10.3390/su132212386
Issn, Winarno, H., & Absor, T. (2017). Jurnal Manajemen Industri Dan Logistik Analisis Kualitas Pelayanan Dengan Metode Service Quality (Servqual) Dan Importance Performance Analysis (Ipa) Pada Pt. Media Purna Engineering. Http://Jurnal.Poltekapp.Ac.Id/
Jumini, I. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Fasilitas Terhadap Keputusan Pembelian Pada Jasa Transportasi Bus Trans Batam. 8(1).
Jusmanysah, M. (2020). Analisis Pengaruh Current Ratio, Debt To Equity Ratio, Total Asset Turn Over, Dan Return On Equity Terhadap Harga Saham. Jurnal Ekonomika Dan Manajemen, 9(2), 179–198.
Keller, K. L. (2012). Strategic Brand Management (4th Ed.). Aula Prentice. Kementerian Perhubungan. (2018). Buku-Informasi-Transportasi-2018-Indonesia.
Http://Dephub.Go.Id/Public/Images/Uploads/Posts/Buku-Statistik-1-
Kementerian Perindustrian Republik Indonesia. (2020). Direktori Perusahaan Industri.
Kevin, S., & Sisnuhadi, S. (2021). Pengaruh Promosi Media Sosial, Celebrity Endorser, Dan Perceived Quality Terhadap Keputusan Pembelian. 16.
Kotler, & Amstrong. (2019). Prinsip-Prinsip Pemasaran (A. Maulana, D. Barnadi, & W. Hardani, Eds.; 12th Ed.). Erlangga.
Kotler, P., & Amstrong, G. (2018). Dasar-Dasar Pemasaran (9th Ed.). Indeks. Kotler, P., & Keller, K. L. (2018). Manajemen Pemasaran Edisi 13 (13th Ed.).
Erlangga.
Kuheba, M. R., Manoppo, W. S., Tumbel, T. M., Bisnis, A., & Administrasi, J. I. (2020). Pengaruh Brand Image Terhadap Keputusan Menggunakan Aplikasi Go-Jek Pada Mahasiswa Fispol Unsrat Manado. 1.
Kurniawan, H. H. (2017). Pengaruh Perceived Quality Terhadap Brand Loyalty Melalui Mediasi Brand Image Dan Brand Trust. (Studi Pada Brand Restoran Mcdonald’s Di Kota Malang). Www.Topbrand-Award.Com
La’ia, H. T., & Harefa, D. (2021). Hubungan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Dengan Kemampuan Komunikasi Matematik Siswa. Aksara: Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal, 7(2), 463.
Https://Doi.Org/10.37905/Aksara.7.2.463-474.2021
Lestari, I., & Suhada, E. (2020). Pengaruh Kompetensi Dan Motivasi Terhadap Kinerja Pegawai Pada Dinas Pemberdayaan Masyarakat Dan Desa Kabupaten Lebak. 7, 98
Lestari, J. S., Farida, U., & Chamidah, S. (2019). Asset: Jurnal Manajemen Dan Bisnis Pengaruh Kepemimpinan, Kedisiplinan, Dan Lingkungan Kerjaterhadap Prestasi Kerja Guru. Http://Journal.Umpo.Ac.Id/Index.Php/Asset
Lupiyoadi, R. (2020). Manajemen Pemasaran Jasa (R. Lupiyoadi, Ed.; 3rd Ed.).
Salemba Empat.
G. (2020). Pentingnya Uji Asumsi Klasik Pada Analisis Regresi
Linier Berganda. Barekeng: Jurnal Ilmu Matematika Dan Terapan, 14(3), 333–342. Https://Doi.Org/10.30598/Barekengvol14iss3pp333-342
Mela Sofiati, A., Murniawaty, I., Pendidikan Ekonomi, J., & Ekonomi, F. (2019). Pengaruh Lokasi Usaha, Pengalaman Usaha Dan Pengelolaan Pasar Terhadap Omzet Penjualan Pedagang Setelah Revitalisasi. Economic Educa-Tion. Murniawaty, Indri, 8(2), 588–604. Https://Doi.Org/10.15294/Eeaj.V8i2.31490
Nanincova, N. (2019). Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Noach Cafe And Bistro (Vol. 7, Issue 2).
Oscar, Y., & Keni. (2019). Pengaruh Brand Image, Persepsi Harga, Dan Service Quality Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen. 3.
Pratiwi, N. I. (2017). Penggunaan Media Video Call Dalam Teknologi Komunikasi (Nuning Indah Pratiwi).
Rejeki, S. Dan H. G. D. (2020). Perencanaan Dan Pengelolaan Perjalanan Wisata
(1st Ed.). Rekayasa Sains.
Riadi, M. (2020). Keputusan Pembelian (Pengertian, Dimensi, Jenis Dan Proses Tahapan). In 30 Mei 2020 (P. 1). Https://Www.Kajianpustaka.Com/2020/05/Keputusan-Pembelian- Pengertian-Dimensi-Jenis-Dan-Proses-Tahapan-Pembelian.Html
Rohman, I. Z., & Indaryadi, A. I. K. (2020). Pengaruh Celebrity Endorser, Brand Image, Brand Loyalty, Dan Perceived Quality Terhadap Minat Beli Konsumen Dan Dampaknya Terhadap Intensi Rekomendasi. Jurnal Kajian Manajemen Bisnis, 9(2), 80. Https://Doi.Org/10.24036/Jkmb.10955000
Romadoni, N. E., Rachmadi, H., & Setiaji, Y. (2022). Faktor-Faktor Yang Memepengaruhi Keputusan Menggunakan Jasa Angkutan Bus Pariwisata Pada Masa Pandemi. Issn 16935969 Media Wisata, 20(2). Https://Doi.Org/10.36275/Mws
Sinha, S., Shivanand Swamy, H. M., & Modi, K. (2020). User Perceptions Of Public Transport Service Quality. Transportation Research Procedia, 48, 3310–3323. Https://Doi.Org/10.1016/J.Trpro.2020.08.121
Sudjianto, E. Y., & Japarianto, E. (2017). Pengaruh Perceived Service Quality Terhadap Customer Loyalty Dengan Customer Satisfaction Sebagai Variable Intervening Di Hotel Kartika Graha Malang. Https://Doi.Org/10.9744/Pemasaran.11.2.54─60
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Dan R&D. Alfabeta. Taroreh, R. N., & Uhing, Y. (2019). Faktor-Faktor…. 671 Jurnal Emba, 7(1), 671–
Teknologi Informasi Dan Pariwisata, D. S. K. (2021). Statistik Wisatawan Nusantara 2020 (D. S. K. Teknologi Informasi Dan Pariwisata, Ed.). Badan Pusat Statistik .
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. In line with the license, authors are allowed to share and adapt the material. In addition, the material must be given appropriate credit, provided with a link to the license, and indicated if changes were made. If authors remix, transform or build upon the material, authors must distribute their contributions under the same license as the original.