Micro Arrum Product Marketing Strategy Implementation in Attracting the Interest of Luwu Branch Sharia Payment Customers' Interest During Covid-19
DOI:
https://doi.org/10.24256/joins.v5i1.3355Keywords:
Marketing Strategy, Arrum (ar-Rahn for Micro Enterprises) BPKB, Customer Interests, Sharia Pawnshops, Covid-19 PandemicAbstract
References
Abu Abdullah Muhammad SAW bin Ismail bin Ibrahim ibn Mughirah bin Bardizbah Albukhari Alja‟fi. Shahih Bukhari. Kitab. Al-Buyu‟, Juz 3. Darul Fikri: Bairut-Libanon, 1981 M.
Amstrong, Kotler. Dasar-Dasar Pemasaran. Jakarta: Indeks, 2003.
Antonio, Muhammad SAW Syafi‟i. Bank Syariah dari Teori ke Praktik. Jakarta: Gema Insani Press, 2001.
Anwar, Saifuddin. Metode Penelitian. Yogyakarta: PT. Pustaka Pelajar, 2001.
Arikunto, Suharsimi.Manajemen Penelitian. Jakarta: PT. Rineka Cipta, 2007.
Arikunto, Suharsimi. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: PT Rineka Cipta, 2006.
Armstrong, Kotler. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga, 2001.
Bungin, Burhan. Metodologi Penelitian Sosial: Format 2 Kualitatif dan Kuantitatif. Surabaya: Airlangga University Press, 2005.
Fathoni, Ahmad. Dampak Covid-19 dan Kebijakan PSBB Pemerintah Terhadap UMKM di Wuyung Surabaya. Jurnal Prodi Ekonomi Syari‟ah. Volume 3 Nomor 1, ISSN 2447-0469.
Gary Armstrong, Philip Kotler. Dasar-Dasar Pemasaran. Jakarta: PT. Indeks, 2003.
Ibrahim. Metodologi Peneltian Kualitatif. Bandung: Alfabeta CV, 2015.
Ir. Syofian Siregar, M.M. Statistik Parametrik Untuk Penelitian Kuantitatif: Dilengkapi dengan Perhitungan Manual dan Aplikasi SPSS Versi 17. Jakarta, Bumi Aksara, 2014.
J.Moeleong, Lexy. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya, 2009.
Kasmir. Bank dan Lembaga Keuangan Lainnya. Jakarta: Rajawali Press, 2008.
Kasmir.Kewirausahaan. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada, 2006.
Kasmir. Pemasaran Bank. Jakarta: Kencana, 2004.
Kementerian Agama. Al-Qur‟an Al-Karim. Unit Percetakan Al-Qur‟an: Bogor, 2018.
Khotler, Philip. Manajemen Pemasaran (Analisis, Perencanaan, Implementasi Dan Pengendalian). Jakarta: Lembaga Penerbit FEUI, 1993.
Kotler, Philip. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Indeks Kelompok Gramedia, 2004.
Kuncono, Mudrajad. Metode Riset untuk Bisnis & Ekonomi. Jakarta: Erlangga, 2003.
Lincolin Arsyad, Soeratno. Metode Penelitian Untuk Ekonomi dan Bisnis. Yogyakarta: UPP AMP YKPN, 1988.
Manap, H. Abdul. Revolusi Manajemen Pemasaran. Jakarta: Mitra Wacana Media, 2016.
Mohammad Heykal, Nurul Huda. Lembaga Keuangan Islam Tinjauan Teoritis dan Praktis. Jakarta: Kencana Prenada Media Group 2010.
Moleong, Lexy J. Metodologi Penelitian Kalitatif. Bandung: PT. Remaja Rosda, 2007.
Muhammad SAW, Firdaus Nh. Dasar & Strategi Pemasaran Syariah. Jakarta: Renaisan, 2005.
Muhbib Abdul Wahab, Abdul Rahman Shaleh. Psikologi Suatu Pengantar dalam Perspektif Islam. Jakarta: Prenada Media, 2004.
Patilima, Hamid. Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta, 2013. Pegadaian.co.id, Diakses pada 23 Oktober 2021.
Poerwadarmanta, W.J.S. Kamus Umum Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka, 2006.
Prasetijo, Ristianti. Perilaku Konsumen. Yogyakarta: Andi Offset, 2005.
Prof. Dr. Sugiyono. Pendekatan Kuantitatif Kualitatif Kombinasi dan R&D. Bandung: Alfabeta, 2017.
Rais,Sasli. Pegadaian Syariah Konsep dan Sistem Operasional: Suatu Kajian Kontemporer. Jakarta, UI Press, 2005.
Sumarni, Murti. Marketing Perbankan. Yogyakarta: Liberty, 1997.
Tanzeh, Ahmad. Metodologi Penelitian. Yogyakarta: Teras, 2011.
Tanzeh, Ahmad. Pengantar Metode Penelitian. Yogyakarta: Teras, 2009.
Tika, Moh. Pabundu. Metodologi Riset Bisnis. Jakarta: PT. Bumi Aksara, 2006.
Tjiptono, Fandy. Pemasaran Jasa (Prinsip, Penerapan Penelitian). Yogyakarta: Andi Offset, 2014.
Utus Hardiono Sudibyo, Thorik Gunara. Marketing Muhammad SAW. Bandung: PT. Karya Kita, 2007.
Waluyo, Agus. Virus Corona Selama 6 Bulan Membuat Daya Beli Masyarakat Menurun. Merdeka.Com, 2020.
Zainudin. Bank Muamalat Indonesia. Bandung: Prenadamedia Group, 2006.
Risqiyah, Farizatur. “Pengaruh Pembiayaan Arrum BPKB dan Strategi Pemasaran terhadap Perkembangan Usaha Mikro Kecil Menengah di Semarang (Studi pada Nasabah Cabang Pegadaian Syariah Majapahit Semarang)â€.Skripsi, UIN Walisongo, (Juli 2019): viii-123, http://eprints.walisongo.ac.id/id/eprint/10791/.
Rizky, Muhammad SAW. “Analisis Strategi Pemasaran Produk ArrumBPKB (Ar- Rahn untuk Usaha Mkikro Kecil) cabang Pegadaian Syariah Alaman Bolakâ€. Skripsi, IAIN Padangsidimpuan, (September 2018): i-65, http://etd.iain-padangsidimpuan.ac.id/1186/ .
Sari, Rahmita. “Strategi Pemasaran Produk Gadai Syariah dalam Upaya Menarik Minat Nasabah pada Unit Pegadaian Syariah Madinaâ€. Skripsi,IAIN Padangsidimpuan, (November 2019): vi-61, http://etd.iain- padangsidimpuan.ac.id/2696/.
Adriansyah. BPO Mikro Luwu. Pegadaian Syariah Cabang Luwu, 2022.
Andriani Nur, Rani. Nasabah Produk Arrum Mikro. Pegadaian Syariah Cabang Luwu, 2022.
Asdar. Nasabah Produk Arrum Mikro. Pegadaian Syariah Cabang Luwu, 2022.
Dari, Nova Wulan. Nasabah Produk Arrum Mikro. Pegadaian Syariah Cabang Luwu, 2022.
Feriani, Elsi. Nasabah Produk Arrum Mikro. Pegadaian Syariah Cabang Luwu, 2022.
Salahuddin. Pengelola UPC. Pegadaian Cabang Ratulangi 2021. Utami, Dwi. BPO RO. Pegadaian Syariah Cabang Luwu, 2022.
Wancie, Itwan. Kepala Unit Bisnis Mikro Luwu. Pegadaian Syariah Cabang Luwu, 2021.
Wancie, Itwan. Kepala Unit Bisnis Mikro Luwu. Pegadaian Syariah Cabang Luwu, 2022.
Zabrina Aritonong, Elsi. Nasabah Produk Arrum Mikro. Pegadaian Syariah Cabang Luwu, 2022.
Downloads
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who wish to publish and disseminate their papers with the Journal Of Institution And Sharia Finance shall agree to the publishing rights set by Journal Of Institution And Sharia Finance Authors understand that they shall assign publication right to as part of the process upon acceptance for publication. Authors agreed that they will transfer certain copyrights to Journal Of Institution And Sharia Finance. Consecutively, authors still retain some rights to use and share their own published articles without written permission from Journal Of Institution And Sharia Finance.
Authors granted Journal Of Institution And Sharia Finance. these following rights; (1) the right to publish and provide the manuscripts in all forms and media for the purpose of publication and dissemination, (2) the authority to enforce the rights in the manuscript, for example in the case of plagiarism or in copyright infringement.
Journal Of Institution And Sharia Finance will follow COPE’s Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors to protect the research results and takes allegations of any infringements, plagiarisms, ethical issues, and frauds should those issues arise. The manuscript is attributed as authors' work, and are properly identified.