Strategi Pembelajaran Untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah Geometri Bagi Mahasiswa yang Mengalami Problema Belajar di STAIN Palopo (Studi Tentang Aplikasi Teori Belajar Polya)
DOI:
https://doi.org/10.24256/jpmipa.v3i1.219Keywords:
Strategi Pembelajaran, Teori Belajar Polya.Abstract
References
Abidin, Z. 1989. Pemecahan Masalah Polya dalam Belajar Matematika. Tesis, PPs IKIP Malang.
Abidin Syamsuddin. 2003. Psikologi Pendidikan, Bandung : PT Remaja Rosda Karya
Arum Handini Primandari. 2010. Upaya Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah Siswa Kelas VIIIa SMP N 2 Nanggulan Dalam Pembelajaran Matematika Pokok Bahasan Bangun Ruang Menggunakan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Think-Pair-Square. Skripsi. Jurusan Pendidikan Matematika Universitas Negeri Yogyakarta.
Muhtarom. 2012. Profil Kemampuan Pemecahan Masalah Mahasiswa yang Mempunyai Gaya Kognitif Field Independen(FI) pada mata kuliah kalkulus. Disampaikan pada seminar nasional matematika.
Nurdin. 2007. Model Pembelajaran Matematika yang Menumbuhkan Kemampuan Metakognitif untuk Menguasai Bahan Ajar. Ringkasan Disertasi. Surabaya: Universitas Negeri Surabaya.
Polya, George, 1985.How To Solve It 2nd ed. Princeton University Press: New Jersey
Suharsimi Arikunto. 2006. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Suherman. 2003. Strategi Pembelajaran Matematika Kontemporer. Bandung-JICA. Universitas Pendidikan Indonesia UPI.
Sugiyono. 2012. Metode Penelitian Pendidikan (Cet XV). Bandung: Alfabeta.
Sukardi. 2003. Metodologi Penelitian Pendidikan. (Cet.I). jakarta: Bumi Aksara.
Udin S. Winataputra, dkk. 2003. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta : Pusat Penerbitan Universitas Terbuka W. Gulo. 2005. Strategi Belajar Mengajar Jakarta : Grasindo.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who wish to publish and disseminate their papers with the Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, shall agree to the publishing rights set by Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam. Authors understand that they shall assign publication rights as part of the process upon acceptance for publication. The authors agreed that they would transfer certain copyrights to Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam. Consecutively, authors still retain some rights to use and share their own published articles without written permission from Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam.
Authors granted Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam the following rights; (1) the right to publish and provide the manuscripts in all forms and media for publication and dissemination, (2) the authority to enforce the rights in the manuscript, for example in the case of plagiarism or in copyright infringement.
Al-Khwarizmi : Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam will follow COPE's Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors to protect the research results and take allegations of any infringements, plagiarisms, ethical issues, and frauds should those issues arise. The manuscript is attributed as the authors' work, and is properly identified.