Development of Cursive Writing Learning Textbooks for Lower-Grade Elementary School Students
DOI:
https://doi.org/10.24256/pijies.v5i2.3049Keywords:
textbook development, cursive writing learning, cursive writing skillsAbstract
References
Adriani, E. Y., Subyantoro, S., & Mardikantoro, H. B. (2018). Pengembangan Buku Pengayaan Keterampilan Menulis Permulaan yang Bermuatan Nilai Karakter pada Peserta Didik Kelas I SD. JP-BSI (Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia), 3(1), 27. https://doi.org/10.26737/jp-bsi.v3i1.445
Alawia, A. (2019). Penerapan Media Gambar Lingkungan Sekitar dalam Meningkatkan Kemampuan Menulis Karangan Deskripsi di Sekolah Dasar. Pedagogik Journal of Islamic Elementary School, 2(2), 147–158. https://doi.org/10.24256/PIJIES.V2I2.959
Borg, W. R., & Gall, M. D. (1983). Eucation research: an introduction 4th Edition (4 ed.). New York: Longman Inc.
Fakhrurrazi, F. (2018). Hakikat pembelajaran yang efektif. At-Tafkir, 11(1), 85–99. https://doi.org/10.32505/AT.V11I1.529
Fathimah, S., Permatasari, R., Ika Mayasari Pendidikan Guru Sekolah
Dasar, L., & Kusuma Negara, S. (2020). Upaya Meningkatkan Kemampuan Menulis Huruf Tegak Bersambung melalui Model Pembelajaran Kontekstual. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan STKIP Kusuma Negara III, 368–378. http://jurnal.stkipkusumanegara.ac.id/index.php/semnara2020/article/view/768
Jaarvis, M. (2019). Teori-Teori Psikologi: Pendekatan Modern untuk Memahami Perilaku, Perasaan & Pikiran Manusia (Vol. 2). Bandung: Penerbit Nusa Media.
Kurnia Natalita, R., Situngkir, N., & Rabbani, S. (2019). MENINGKATKAN KETERAMPILAN MENULIS TEGAK BERSAMBUNG DENGAN MENGGUNAKAN METODE DRILL PADA SISWA KELAS 1 SD. COLLASE (Creative of Learning Students Elementary Education), 2(1), 18–25. https://doi.org/10.22460/COLLASE.V2I1.3084
Munajah, R., & Supena, A. (2021). Strategi Guru Dalam Mengoptimalkan Kecerdasan Majemuk Di Sekolah Dasar. Muallimuna : Jurnal Madrasah Ibtidaiyah, 7(1), 15. https://doi.org/10.31602/muallimuna.v7i1.4541
Nataliya, P. (2015). EFEKTIVITAS PENGGUNAAN MEDIA PEMBELAJARAN PERMAINAN TRADISIONAL CONGKLAK UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN BERHITUNG PADA SISWA SEKOLAH DASAR. Jurnal Ilmiah Psikologi Terapan, 3(2), 343– 358–343– 358. https://doi.org/10.22219/JIPT.V3I2.3536
Nur’aeni, N., Faudi, D. N., & Rizal, S. S. (2019). Upaya Meningkatkan Keterampilan Menulis Huruf Tegak Bersambung Melalui Penggunaan Alat Peraga Sandpaper Letters Berbasis Montessori. BESTARI: jurnal studi pendidikan Islam, XVI(22), 115–138.
Purnanto, A. W., & Mustadi, A. (2016). ANALISIS KELAYAKAN BAHASA DALAM BUKU TEKS TEMA 1 KELAS I SEKOLAH DASAR KURIKULUM 2013. Profesi Pendidikan Dasar, 3(2), 102–111. https://journals.ums.ac.id/index.php/ppd/article/view/2773
Rusdiana, Z. (2020). Peningkatan keterampilan menulis tegak bersambung dengan menggunakan metode Latihan Terbimbing pada siswa kelas 2 MI Darul Ulum Sarirogo Sidoarjo. Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya.
Samsiyah, N. (2018). PENERAPAN TEKNIK KONTRASTIF DALAM MENULIS TEGAK BERSAMBUNG PADA SISWA KELAS 1 SEKOLAH DASAR KABUPATEN MADIUN. Paramasastra : Jurnal Ilmiah Bahasa Sastra dan Pembelajarannya, 5(1). https://doi.org/10.26740/PARAMASASTRA.V5N1.P
Sriwahyuni, N., Rahardjo, R., indradni, N., Keleng, S., Pasirsari, S., & Candi, S. (2021). PENERAPAN MODEL DISCOVERY LEARNING DALAM PENINGKATAN KETERAMPILAN MENULIS TEGAK BERSAMBUNG PESERTA DIDIK KELAS II SEKOLAH DASAR. Jurnal Pendidikan Dasar Setiabudhi, 4(2), 96–102. https://stkipsetiabudhi.e-journal.id/jpds/article/view/97
Sukmadinata, N. S. (2017). Metode Penelitian Pendidikan, Cet.12. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Copyright notice:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0) (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See the Effect of Open Access)