Analisis Gerakan Literasi Sekolah di Sekolah Dasar
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
A.Wijayanti, Fajriyah, K., & Priyanto, W. (2020). Implementation Of Scaintific Approach Based On STEM Education To Increase Scientific Literacy. Unnes Science Education Journal, 85.
Anggito, A., & Setiawan, J. (2018). Metodologi Penelitian Kualitatif. Sukabumi : CV Jejak.
Arikunto, S. (2014). Prosedur Penelitian suatu pendekatan praktik. jakarta : Rineka Cipta.
Atmazaki, & dkk. (2017). Panduan Gerakan Literasi Nasional. Jakarta: Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan.
Dafit, F., & Ramadan, Z. H. (2020). Pelaksanaan Program Gerakan Literasi Sekolah (GLS) di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 4(4), 1429–1437. https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i4.585
Dewantoro, Y., Ardiyanto, A., & Wijayanti, A. (2019). Pengaruh Model Discovery Learning Berbasis Permainan Train Smart (Kereta Pintar) Terhadap Kemampuan Literasi Membaca Tema 1 Subtema 2 . International Journal of ElementaryEducation, 456.
Harahap, & Syarif, S. (2004). Analisis kritis atas laporan keuangan . Jakaerta: PT Raja Grafindo Persada.
Hidayat, M. H., & Basuki, I. A. (2018). Gerakan Literasi Sekolah di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, Dan …, 2017, 810–817.
Ichsan, A. S. (2018). Gerakan Literasi Sekolah di Sekolah Islam (Sebuah Analisis Ilmplementasi GLS di MI Muhammadiyah Gunungkidul). Jurnal Pendidikan Dasar Islam, 76-79.
Ichsan, A. S. (2018). Gerakan Literasi Sekolah di Sekolah Islam (Sebuah Analisis Implementasi GLS di MI Muhammadiyah Gunungkidul). Al-Bidayah, 70-87.
Ichsan, A. S. (2018). Gerakan Literasi Sekolah di Sekolah Islam (Sebuah Analisis Implementasi GLS Di MI Muhammadiyah Gunungkidul). Al-Bidayah : Jurnal Pendidikan Dasar Islam, 10(1), 69–88. https://doi.org/10.14421/AL-BIDAYAH.V10I1.189
Ilmi, N., & dkk. (2021). Gerakan Literasi Sekolah Meningkatkan Minat Baca Siswa Sekolah Dasar. Edukatif, 2866-2873.
Kasman, T., & dkk. (2016). Desain Induk Gerakan Literasi Sekolah. Jakarta: Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar dan Menengah Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan.
Kasman, T., & dkk. (2016). Panduan Gerakan Literasi Sekolah di Sekolah Dasar. Direktorat Jendral Pendidikan Dasar dan Menengah Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan: jakarta.
Kern, R. (2000). Literacy and Language Teaching. Hong kong: Oxford University Press.
Khotimah, K., Akbar, S., & Sa'diyah, C. (2018). Pelaksanaan Gerakan Literasi Sekolah. Jurnal Pendidikan, 1490-1492.
Lestari, M. R., & Septianingrum, T. D. (2019). Program Gerakan Literasi Sekolah di SD Dharma Karya . Holistika , 131-136.
Lestari, M. R., & Septianingrum, T. D. (2019). Program Gerkan Literasi Sekolah di SD Dharma Karya. Jurnal Ilmiah PGSD, 134-136.
Miles, Mattew B. & Huberman, A. M. (2007). Analisis Data Kualitatif, Buku Sumber tentang Metode-Metode Baru. Jakarta: Universitas Indonesia Press.
Moleong, L. J. (2016). Metodologi Penelitian Kualitatif . Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
Rahma, E. L. (2021). Penggunaan Budaya Perusahaan Terhadap SDM Toko Ritel dalam Menghadapi Era Disrupsi. Jurnal Manajemen Bisnis, 18(1), 70–85. https://doi.org/10.38043/jmb.v18i1.2789
Septiary, D., & Sidabutar, M. (2020). Pelaksanaan program gerakan literasi sekolah (GLS) di SD Muhammadiyah Sokonandi. Epistema, 1(1), 1–12. https://doi.org/10.21831/ep.v1i1.32054
Sholichah, N. (2020). Mentoring Berbasis Literasi dan Kolaborasi Pangawas Untuk Meningkatkan Kompetensi Profesional Guru PAI SMK Binaan dalam Menerapkan Model Pembelajaran. Pendidikan Konvergensi, 132.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta,cv.
Susanto, A. (2013). Teori Belajar Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta: Kencana.
Ulfatin, N. (2015). Metode Penelitian Kualitatif di Bidang Pendidikan: Teori dan Aplikasinya. Malang: Media Nusa Creative.
Wells, G. (1987). Apprenticeship in Literacy. Institut Ontario, 109-110.
Widodo, A., Mafrudin, E., Sutisna, D., Sobri, M., & Erfan, M. ; (2019). IMPLEMENTASI GERAKAN LITERASI SEKOLAH UNTUK SISWA LEMAH BACA DI SD KRISTEN MARANATHA KEDUNGADEM BOJONEGORO. Jurnal Riset Kajian Teknologi Dan Lingkungan, 2(2), 133–140. https://doi.org/1553
Wijayanti, A., Sundari, R. S., & FerinaAgustini. (2016). Mengembangkan Literasi Sains Melalui Penerapan E-Portofolio Berbasis Web Blog untuk meningkatkan Karakter Kritis Mahasiswa Calon Guru SD. Journal Penelitian Dalam Bidang Pendidikan dan Pengajaran, 3.
Wiratman, A., Mustaji, M., & Widodo, W. (2019, February). The effect of activity sheet based on outdoor learning on student’s science process skills. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1157, No. 2, p. 022007). IOP Publishing.
Wulanjani, A. N., & Anggraeni, C. W. (2019). Meningkatkan Minat Membaca melalui Gerakan Literasi Membaca bagi Siswa Sekolah Dasar Dasar. Proceeding of Biology Education, 3(1), 26–31. http://journal.unj.ac.id/unj/index.php/pbe
Yulianto, B., Jannah, F., Nurhidayah, M., & Asteria, P. (2018). The Implementation of School Literacy Movement in Elementary School. 43–46. https://doi.org/10.2991/ICEI-17.2018.12
Yuliasanti, I., & Satyarini, M. D. (2020). The Effect of Literacy Level on Students Learning Achivment in Entrepreneurship Subject in SMK Sultan Fatah Demak. Journal of Economic, 50.
DOI: https://doi.org/10.24256/pijies.v5i1.2615
Article Metrics
Abstract view : 99 timesPDF - 121 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Dian Pujiati, Moh Aniq Khairul Basyar, and Arfilia Wijayanti

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
©Pedagogik Journal of Islamic Elementary School.
This is an open access article under the Creative Commons - Attribution-ShareAlike 4.0 International license (CC BY-SA 4.0)
Pedagogik Journal of Islamic Elementary School Published by Department of Madrasah Ibtidaiyah Teacher Education, Faculty of Tarbiyah and Teacher Training, IAIN Palopo In Collaboration with Perkumpulan Dosen Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah (PD PGMI) Indonesia.
Editorial Office:
Tarbiyah Building, 1st Floor, Department of Madrasah Ibtidaiyah Teacher Education, Faculty of Tarbiyah and Teacher Training, IAIN Palopo. Jl. Agatis I Balandai, Palopo City, South Sulawesi, Indonesia 91914, Email: jurnal_pijies@iainpalopo.ac.id