Picture-Based Poetry Writing Book To Develop Poetry Writing Skills For Elementary School Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afifif, & Damayanti, M. I. (2020). PENGEMBANGAN BAHAN AJAR MENULIS PUISI BERMEDIA FILM MOTIVASI UNTUK SISWA KELAS IV SEKOLAH DASAR. Jurnal Penelitian Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 8(2), 352–363. https://jurnalmahasiswa.unesa.ac.id/index.php/39/article/view/34362
Anwari, M. K. (2012). PANDANGAN ADONIS TERHADAP PUISI DAN MODERNITAS. Adabiyyāt: Jurnal Bahasa dan Sastra, 11(2), 197–216. https://doi.org/10.14421/AJBS.2012.11202
Cahyati, Y. (2019). Peningkatan Keterampilan Menulis Sajak dengan Menggunakan Media Gambar pada Siswa. Jurnal Penelitian Pendidikan, 19(1), 149–162. https://doi.org/10.17509/JPP.V19I1.17140
Farahiba, A. S., Subhi, A., Politeknik, F., & Madiun, N. (2019). EKSISTENSI SASTRA ANAK DALAM PEMBENTUKAN KARAKTER PADA TINGKAT PENDIDIKAN DASAR. Waskita: Jurnal Pendidikan Nilai dan Pembangunan Karakter, 1(1), 47–59. https://doi.org/10.21776/UB.WASKITA.2017.001.01.3
Fatmasuci, F. W. (2017). Pengembangan perangkat pembelajaran berbasis masalah berorientasi pada kemampuan komunikasi dan prestasi belajar matematika siswa SMP. Jurnal Riset Pendidikan Matematika, 4(1), 32–42. https://doi.org/10.21831/JRPM.V4I1.11325
Gusman, F., Apriliya, S., & Mulyadiprana+, A. (2021). Digital Flipbook-Based Teaching Material for Writing Poetry in Elementary School. Indonesian Journal of Primary Education, 5(1), 70–81. https://doi.org/10.17509/IJPE.V5I1.35570
Parnawi, A. (2019). Psikologi Belajar. Yogyakarta: Deepublish Publisher.
Rokhmansyah, A. (2014). Studi dan Pengkajian Sastra: Perkenalan Awal Terhadap Ilmu Sastra. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Sudiarta, I. G. (2015). Kemampuan Berbahasa Bali pada Kalangan Remaja di Desa Pakraman Peraupan Denpasar. Jurnal Penjaminan Mutu, 1(02), 59–70. https://doi.org/10.25078/JPM.V1I2.51
suhaendi, nada putri, Ananda, M., & Aulia, N. (2021). SASTRA ANAK DALAM PEMBENTUKAN PENDIDIKAN KARAKTER. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Dasar dan Menengah, 1(1), 56–44. https://prosiding.senapadma.nusaputra.ac.id/article/view/101
Surahman, H., & Kondo, M. (2021). Pengembangan Modul Berbasis Kearifan Lokal Materi Menulis Puisi dengan Pendekatan Problem Based Learning pada Kelas 7 SMP Negeri 4 Kodi. Prosiding Seminar Nasional IKIP Budi Utomo, 2(01), 529–536. https://doi.org/10.33503/PROSIDING.V2I01.1664
Wicaksono, A. (2014). Menulis Kreatif Sastra: dan Beberapa Model Pembelajarannya. Garudhawaca.
Wiratsiwi, W., & Kurniawati, R. (2021). PENGEMBANGAN MEDIA GAMBAR PERISTIWA PADA MATERI KETERAMPILAN MENULIS PUISI SISWA KELAS V. Prosiding SNasPPM, 5(2), 590–592. http://prosiding.unirow.ac.id/index.php/SNasPPM/article/view/478
DOI: https://doi.org/10.24256/pijies.v5i2.3172
Article Metrics
Abstract view : 20 timesPDF - 25 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Gentry Dhena Lintyasari, Ani Widosari, and Juhana

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
©Pedagogik Journal of Islamic Elementary School.
This is an open access article under the Creative Commons - Attribution-ShareAlike 4.0 International license (CC BY-SA 4.0)
Pedagogik Journal of Islamic Elementary School Published by Department of Madrasah Ibtidaiyah Teacher Education, Faculty of Tarbiyah and Teacher Training, IAIN Palopo In Collaboration with Perkumpulan Dosen Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah (PD PGMI) Indonesia.
Editorial Office:
Tarbiyah Building, 1st Floor, Department of Madrasah Ibtidaiyah Teacher Education, Faculty of Tarbiyah and Teacher Training, IAIN Palopo. Jl. Agatis I Balandai, Palopo City, South Sulawesi, Indonesia 91914, Email: jurnal_pijies@iainpalopo.ac.id